Layoutar

Vet inte riktigt om man kan göra ett verb av ordet layout, men det gjorde jag i alla fall. Jag sitter nämligen här vid min dator i sängen och layoutar uppslag. Vi har fått en rätt så rolig uppgift, att välja ett (eller flera) uppslag (typ ett reportage) ur en tidskrift och försöka göra ett eget uppslag som är så likt som möjligt vad gäller design. Jag har valt ett reportage i VeckoRevyn som handlar om plastikkirurgi. Jävligt cool design tyckte jag. Och så ska man infoga en text som handlar om typ... Poesi eller nåt. Och hitta bilder som passar till och som ändå liknar designen i tidskriften. Jag är rätt duktig tycker jag. Klipper ihop olika bilder i Photoshop och så. Det blir nog najs.

Enda problemet är bara att jag gjorde massa i skolan igår och nu går det inte att fortsätta på det på min dator för att jag inte har senaste versionen av InDesign. Sämst. Men jag får försöka fixa det på nåt sätt. Ska fixa lite fler bilder i alla fall.

Nu ska jag fortsätta leka, ni kanske får se lite bilder sen!
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0