Malplacerad konst

Som jag skrivit tidigare arbetar jag med ordet "malplacerad" i fördjupningsarbetet i Bild och form.
Har tidigare visat de tavlor jag målat till utställningen (finns länk till i kategorin "Konst"), men har inte visat resten.
Så här är det:


Min arm. Som jag fullkomligt älskar...


Och hatten den ska vara i på utställningen.


Strykjärn som stryker läskburkar på en strykbräda.


Och valde att spraya burkarna guldiga. Ska sedan skvätta lila och rosa färg på strykbrädan de ligger på.


Assemblage, en telefon med bestick och en plastblomma i.


Och en våg med telefon och hörlurar, och så lite spegelkross på det. 

Jupp, rätt enkelt tema sådär, man kan göra lite vadsomhelst. 
Utställningen kommer nog bli rätt najs i alla fall, även om en av mina tavlor blivit stulen. :(
Vad tycker ni?
Bara konstigt eller finns det nåt estetiskt tilltalande med det också?
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker burkarna som guldiga var asfina XD :)

2009-04-28 @ 18:37:25
Postat av: Lina

Tack, du anonyma. :)

2009-04-29 @ 00:29:12
URL: http://amusingname.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0