KALL

Den här lägenheten är så kall att jag lyckades frysa till en isbit för två dagar sen och nu smälte isen runt min kropp och jag vaknade. Det är därför jag inte skrivit sen dess alltså...

Var det nån som trodde på det där? Inte? Nähä, jag försökte i alla fall.
Men seriöst, lägenheten är sjukt kall. Jag sitter med strumpbyxor, strumpor, jeans, t-shirt och tjocktröja och jag fryser ändå. Det är nästan kallare här än det är därute i snön. Om man tog in lite snö här kanske det blev varmare... Eller inte. När jag flyttar in här ska fönstrena tätas. Och soffan borde kanske flyttas så den inte blockerar elementet. Nåt sånt. Jag gillar inte att frysa. Inte alls.

Annars då?
Avskedsfesten i lördags var trevlig. Hade önskat lite mer drag från vissa personer men ja, jag hade kul ändå. Träffade en klasskompis från gymnasiet. Det var trevligt att prata lite med henne. Resten av kvällen satt jag och Ami och hoppade i soffan typ... Äh, det var najs!
Igår var jag bara här hemma och tog det lugnt, kollade på tv och serier på datorn, och chill-frillade.
Idag var jag och lillasyster inne i stan några timmar och shoppade lite. Hon hade massa födelsedags- och julklappspengar att handla för så jag följde mest med som smakråd eller nåt, men jag lyckades köpa två finingar jag också... Kan visa sen, kanske. Om jag inte fryser ihjäl.

Kom hem för... ja rätt länge sen nu. Är klockan redan kvart över nio? Tiden går rätt snabbt. 
Jag känner mig lite duktig också, var ute med vovven på en riktig långpromenad för några timmar sen. Det är så mysigt att gå runt här, en stor sjö, en liten sjö, massa gamla hus och gatlyktor. Jag älskar verkligen det här området. Bilder kommer kanske sen... Jag har massa i den nya kameran men jag har inte orkat lägga in dem i datorn än. 

Nu ska jag väl kolla på bilderna och videorna från de senaste dagarna och sen chilla lite mer. Jag borde diska, men jag känner inte för det. Rena tallrikar är överskattade. 

<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0