Två sidor om dagen

Nu när vi ändå kommit fram till attjag är rätt dålig på att räkna ibland tänkte jag att jag kanske borde träna lite.
Dokumentet "blajblaj" låg up och jag har skrivit lite mindre än två sidor idag.
Om jag skulle skriva två sidor om dagen, kanske fem dagar i veckan, i ett år, hur många sidor skulle jag komma upp i då? (För jag räknar med att det tar typ ett år för mig att skriva en bok... Låt oss se om jag har rätt.)

Vi börjar med en vecka: 2 x 5 = 10

En månad: 10 x 4 = 40

Ett år: 40 x 12 = 480

(Jag använde kalkylatorn på datorn, så det är inte felräknat. Om jag nu inte glömt bort hur många veckor det är på en månad och hur många månader det är på ett år).

Shit. Jag kan ju till och med ta semester. Jag kommer nog inte skriva mycket mer än tvåhundra sidor i alla fall.
Ett halvår då? Woo, fan vad jag ska lyckas. Den andra halvan av året får jag spendera med att skicka in till bokförlag...
Förhoppningsvis kommer jag på ett bättre namn på boken än "blajblaj" när jag väl är klar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0