Ibland är jag dålig, och ibland är jag bäst

Ibland suger jag, och jag ska berätta varför.
Idag skulle jag kunnat ha suttit hemma och pluggat på Fotohistoria, eftersom vi har prov i det imorn. Istället har jag varit på två helt jävla onödiga lektioner, varav den ena bestod av att bestämma placering av mina verk till utställningen och sen sitta i tre timmar, och den andra bestod av att titta på en film om en nunna, där klimaxet, för alla tittare, i filmen var när nunnans lillebror, under midsommarafton utan nunnan, cyklar förbi i bakgrunden när alla sitter och äter och åker in i en buske. (Seriöst, varje gång jag tar upp det garvar jag lite... Så jävla hårt.)
Och under resten av dagen har jag bara öhm, typ chillat lite framför tv:n...
Och har jag pluggat?
Svar nej.

Och det hade kanske varit mer förståeligt, på nåt plan, om jag gjort någonting roligt eller givande, som att lägga upp bilderna jag fotade igår eller ja, ha kul, men nej. Det har jag inte heller gjort.
Jag har gjort ingenting i princip hela dagen när jag egentligen har jättemycket att göra.

En bra sak är i alla fall att jag sökt jobb som jordgubbsförsäljare, vilket skulle vara ett jävligt soft sommarjobb.
Och dessutom, det bästa av allt på hela dagen: Under min redovisning av fördjupningsarbetet i bild och form förra lektionen sa en kille i min klass att han tyckte väldigt mycket om en av mina tavlor och att han ville köpa den. Så idag frågade jag lite skämtsamt hur mycket han ville köpa den för. Och då sa han: "Ja jag vet inte riktigt, typ tvåtusen kanske?" Jag blir typ stum, och hopar av lycka på insidan, men spelar cool. "Okej, visst." "Bara för att det är jag." säger han då, som om det var ett väldigt billigt och bra pris, värsta kapet... Haha, helt galet. Det är ju världens minsta tavla också. 
Men det är ju asbra, han erbjöd ju det och jag behöver pengarna. Verkligen. Vi får väl hoppas att han köper den nu också. :)

Oj, nu blev det mycket jävla text. Men ja... 
Borde man börja plugga nu kanske?
Nej, först måste jag duscha i alla fall, sen får vi se.

<3  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0