Framtiden - närmare nu än någonsin

Innan har det känts så enkelt
Man har haft en dröm som man fått för sig att man,
på något magiskt sätt,
kommer att uppfylla
när det väl är dags
 
Men när det då väl är dags,
när man inser att det är nu man måste börja uppfylla den där drömmen,
det är då man börjar tveka
 
För mig är det väl snäppet värre också, 
eftersom jag inte bara har en dröm,
jag har flera. 
Flera olika, 
vitt skilda drömmar
om framtiden.
Och jag har under alla år skiftat mellan vad jag vill mest. 
När jag har trott mig ha kommit till insikt om vad jag verkligen vill göra,
då kommer jag på att det finns någonting annat jag vill göra mer. 
Och nu inser jag att alla de där storslagna drömmarna jag har haft
kanske är lite för storslagna för att någonsin kunna uppfyllas,
och då måste jag komma på vad jag kan göra istället. 
  
Den där idén jag har avfärdat så länge
verkar plötsligt ganska lockande
Inte för att det är det jag har velat hela livet,
och inte för att det är någonting jag är passionerad över,
utan mer för att det är en realistisk verklighet av mina fantasier om framgång. 
   
Men det är svårt att släppa taget
när man vet
att det kan hända.
Det har ju hänt förut. 
Då kan det även hända mig.
  
Men man kan inte leva livet efter en dröm,
bara. 
Jag behöver stabilitet
det är sanningen. 
Och att drömma om framtiden är inte stabilt. 
Att utbilda sig till någonting som man faktiskt är rätt så säker på 
att man kan bli,
som man kan tjäna mycket pengar på,
och som man ändå är intresserad av,
det kan ge stabilitet. 
   
De där stora drömmarna får vänta.
Men det är svårt...
att släppa taget. 
Och jag vet inte om jag kan än. 
   
<3
  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0