Sånt som betyder

Nu är jag glad igen. 

Irritationen över mängden sand i min vaskpanna har lagt sig, och istället är jag glad över de få guldkorn jag hittills vaskat fram. 
Om sanden sedan visar sig vara guldkorn i alla fall, vilket jag inte riktigt tror på just nu, så skulle jag bli riktigt glad.
Men det kan ju hända att om jag stirrat på sanden tillräckligt länge och fortfarande tycker att det ser ut som bara vanlig sand så kastar jag bort den. 
Så om den där sanden vill stanna kvar i min vaskpanna får den ta och förvandlas till guld rätt så snart. 
    
Vem älskar mina metaforer lika mycket som jag? 
<3

Kommentarer
Postat av: Karin

Jag gillar dina metaforer, mycket läsvärt! Och annat också:)

2009-09-21 @ 20:01:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0