Brings back memories

Åh, det är så härligt väder ute nu.
Egentligen borde jag väl utnyttja det mer, vara ute och hoppa och skutta eller nåt, men det gör jag inte.
Jag sitter inne i mitt rum i min säng och gör typ ingenting.
Eller, jo, lyssnar på bra musik, och det är väl lite därför jag stannar härinne...
The Used äger. Haha. Sant.
Från och med nu kommer nog The Used alltid vara vårmusik för mig, på samma sätt som Saosin är sommarmusik, och Nirvana är vintermusik. För tillfället i alla fall. Det har ju liksom blivit så att det man lyssnar på under en viss tid representerar den årstiden, för det är mycket det jag kommer ihåg när jag lyssnar på det igen. 
My Chemical Romance och Panic at the Disco var väl vår och sommar år 2007, No Doubt var sensommar, Paramore var nog höst och vinter samma år, Tenacious D och Death Cab for Cutie var vår förra året, Och Saosin sommar, Silverstein höst, Nirvana vinter. Ja, sen har det varit väldigt många andra band däremellan, men de är inte lika representativa för en speciell årstid...


Musik är härligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0