Sol, strömavbrott, jobbansökningar och en försvunnen katt

Dagen har varit rätt händelselös, men ändå väldigt innehållsrik.
Soligt var det, la mig ute på balkongen en lång stund med min underbara musik i öronen fortfarande, 2 album och mer lyssnade jag på medan jag låg där, och solen gick sakta men säkert i moln.
Sen släcktes alla lampor i hela lägenheten, och ingenting fungerade.
Det var ett strömavbrott i hela området tydligen.
Så vi åkte och handlade istället.

När vi kom hem var elen tillbaka igen, och jag kunde slänga mig framför tv och dator.
Storasyster kom hem, jag tog en dusch, vi kollade på tv, och jag sökte några jobb.

Och sedan, när alla skulle sova, tycktes något saknas. Vår lilla katt-tjej syntes inte till någonstans.
Hon brukar inte göra så mycket ljud ifrån sig annars heller, men nu var hon faktiskt borta.
Är fortfarande.
Och jag är vaken och orolig.
Jag och lillasyster har letat igenom det vi tycker borde vara hela lägenheten, och har varit ute och letat efter henne och ropat på henne, men hon syns inte till någonstans.
Jag hoppas att hon kommer fram snart, så jag kan sluta vara orolig.
Jag blir så nojig när sånt här händer.
"Min lilla bebis", ungefär. Jag vill ha alla djur där jag vet att de är så jag slipper oroa mig.

Jag måste ju sova också, som alla andra gör.
Eller, lillasyster kanske inte sover hon heller, det vet jag inte...
Men nu ska jag i alla fall ta en sista runda i lägenheten och sen försöka sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0