Underbara kväll, underbara dag

Igår trodde jag att jag skulle stanna hemma hela kvällen och ta det lugnt.
Jag hade så fel.

Blev utbjuden av en tjej i min klass, och kunde helt enkelt inte tacka nej (för när man går ut med henne blir det garanterat dans och stoj) även om jag hade noll pengar. Eller, femtio kronor i mynt och fyrtio kronor på kortet, men det kommer man inte långt på.

Men i alla fall, drog hemifrån vid typ halv tio, och mötte upp henne och några av hennes kompisar på Nivå 22. Jag lånade pengar av henne till lite dricka, och snart drog vi vidare till Toxic (för att nästan alla hade VIP-kort dit, var panka och ville dansa.) Dansade gjorde vi, ganska länge, men sen vid typ halv 3 nångång kände vi att det fick räcka. Både jag och Ami hade ont i fötterna som in i helvete, och ville bara hem och sova.
Så vi fick skjuts hem till henne av en av hennes kompisar som inte drack den kvällen. Stannade på donken på vägen och köpte varsin meny först. :P

Somnade inte förrän vid typ halv fem inatt, och vaknade pigga som få vid åtta. Trodde vi i alla fall, men efter att ha suttit och degat ett tag var vi trötta igen. Haha.
Vi duschade och gjorde oss relativt respektabla och mötte upp en kille från vår skola som hon börjat ha lite kontakt med. Vi la oss på en gräsmatta, åt kebab och solade, lyssnade på musik och snackade en del. Trevlig snubbe. :)
Sen skulle han åka och träna, så vi var tvungna att gå. Och jag med mitt fotont och inga andra skor än mina höga klackar åkte hem.

Nu sitter jag här hemma och känner mig jävligt nöjd över mitt beslut att följa med ut igårkväll.
Det är lugnt och tyst här just nu, så jag ska väl bara sitta och slappa i sängen ett tag med mina såriga fötter. Haha.
Ikväll ska jag nog hem till syrran med bobo, så ska vi väl ha myskväll i hennes nya lägenhet.
Skriver kanske mer senare. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0