Halloumi = mums!

Som jag nämnt några gånger, sedan jag först smakade det, så älskar jag halloumi! Det är asgott.
Jag har blivit typ helt besatt av det. (Tydligen blir jag ofta besatt av just olika typer av ost... en sommar var det fetasallad som gällde, och nu är det halloumi.)
Tänkte visa vad det är för er som inte vet...


Så ser förpackningen ut... (ett av märkena i alla fall)


Så skär man upp den i bitar.


Och lägger dem i en stekpanna. (det ser lite ut som massa små byxor, gör det inte?) 


Och när det är klart ser det ut ungefär såhär. Jag vill ha massa kall tomat till för osten är väldigt salt...


Och efter ungefär en halvtimme är tallriken tom. :D

Nu är jag fet om magen och sitter och mumsar annat i alla fall.
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0