No time

Tjo tjo!
Jag har verkligen inte tid att skriva just nu, eller, inte JUST NU som i just nu för tillfället utan just nu som i nuförtiden, fast inte lika utdraget... Eller va?
I alla fall...
Jobbade elva till fyra idag. Tycker att det är lite busigt av mina arbetsledare att skriva på schemat för veckan att jag jobbar elva till två och sen sätta upp mig på två timmar mer bara sådär. I och för sig sa de ju att jag kanske skulle få jobba över lite den här veckan, men ändå. Och när jag frågade, innan jag skulle gå idag, om jag skulle jobba till fyra även imorgon sa AL först: "Ja, till fyra. Nej fem! Neej, du får jobba till sju! Jag ringer dig sen." Och ändå har han inte ringt... Jag räknar med att jag jobbar till sju imorgon alltså. Mitt första åttatimmarspass i så fall. Borde jag ens frågat? 
Efter jobbet gick jag (i väldigt rask takt som vanligt. Varför slösa tid på att GÅ?) runt och fram och tillbaka i köpcentret och letade presenter till styvpappa. Jag skulle köpa från både mig och storasyster. Efter ett tag lönade det sig att gå i samma affärer flera gånger för att hitta bästa priserna och snyggaste modellerna av allting jag skulle ha, och jag gjorde riktiga kap enligt mig själv. Sen åkte jag hem.
Lite pinsam (det rätta ordet är awkward men det finns inget lika passande ord på svenska...) sak hände när jag gick på bussen. Hade en handväska över axeln, en tung påse i ena handen och en stor påse i den andra, och musik i öronen. Så sitter en kvinna som tydligen vill ha min uppmärksamhet i mitten av bussen. Jag ser att det är en gammal fritidsledare och tar ur ena hörluren och säger hej. Men kö bildas bakom mig och jag vill bara fortsätta gå, så efter att hon frågat om det är bra med mig svarar jag att allt är bra medan jag fortsätter bakåt och sätter mig några säten bort utan att säga någonting mer. Haha, kände verkligen inte för att vara trevligt just då... Som tur var gick hon av stationen efter, och brydde sig inte om att titta efter mig någonting mer. 

Okej... vem orkade läsa allt det där? 
Tydligen handlar ju bloggar mer om att visa massa bilder och skriva väldigt lite, så det är väl många som inte läser när de ser en massa text, men vem fan bryr sig? Jag bloggar ju för min skull har vi kommit fram till och konstaterat ett flertal gånger, och jag kan ju faktiskt spendera massor av tid med att sitta och läsa igenom mina gamla inlägg. Så då har jag väl uppnått mitt mål. 
Men nu ska jag faktiskt sluta skriva, och kolla in lite fler meningslösa saker på datorn innan jag går och lägger mig. 
Imorgon kväll ska jag träffa JD, på lördag vet jag inte vad som händer (jag ska väl sova länge antar jag... för en gångs skull.) och på söndag ska vi fira styvpappa. Inte lördag. 

<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0