Onödigt, gott och kreativt

Imorse åkte jag till skolan långt bort åt helvete för en föreläsning som var helt onödig för mig. Anledningen till det var att det handlade om grunderna för foto, vilket jag har kunnat i nästan två år nu... Så jag satt och halvsov medan föreläsaren pratade om "skillnaden mellan systemkamera och vanlig digital, slutartid, bländare, ISO... bla bla bla..."

Efter skolan hade vi ju tänkt göra någonting med klassen, men eftersom det var dåligt planerat och inte alla kunde just idag bestämde vi oss för att skita i det och ta det nångång nästa vecka istället. Så jag åkte hem.
Skönt att komma hem så tidigt och ha ingenting att göra, faktiskt.

Låg och slappade ett tag, sen cyklade jag ner och handlade pizza och annat gott, som vi mumsade på när jag kom hem. Sen gick jag och lämnade vovvsingen hos styvpappa och gick hem igen, för att hitta min mamma och lillasyster helt uppe i ommöblering. Hjälpte till lite, men sen la jag mig på rygg i syrrans säng, satte fötterna mot väggen och sen lät jag benen sakta falla nedåt över kroppen och huvudet, så fötterna nuddade sängen bakom mitt huvud (hmm... svårt att beskriva). Har alltid velat kunna göra så... och nu lyckades jag ju. Kanske inte är så ovig som jag tror?
Öhm...

Sen fick jag ryck och ville måla, men hade inga målargrejer, så tog ett papper och en blyertspenna och bara ritade.
Vet inte om det blev så mycket att ha, men jag jobbade på det länge i alla fall. Jag tycker det är så skönt att bara sitta och låta kreativiteten flöda på pappret. Det spelar egentligen inte så stor roll hur resultatet ser ut efteråt, för det är så trevligt att bara rita. Ni kanske får se sen i alla fall... Kanske.
Snart ska jag ta en dusch, INTE gå ut med hunden och sen sova.
Jobbar ju imorn... Blä. Pallar inte. Eller, pallar inte stå i kassan. Får väl hoppas på att jag slipper det.
Sen ska jag träffa JD. Längtar lite faktiskt... Eller ja, ser fram emot i alla fall.

Men eh... hejdå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0