Seghet och naglar

Det känns rejält konstigt att vara en av de få i den nya klassen som inte hunnit med allt man ska "i tid". De som känner mig vet att jag alltid varit den som aldrig missar deadlines, och som verkligen får saker gjorda i tid. (och med i tid menar jag inte i god tid utan den tiden de behöver vara gjorda på. Har aldrig varit bra på det där med att vara ute i "god tid".) Men nu känner jag mig riktigt efter... Registrerade mig idag, vilket var sent, då de flesta registrerade sig förra veckan. Har fortfarande inte fotat mig för SH-kortet och har inte fått något besked om CSN, har inte köpt litteraturen eller nåt sånt heller.
Egentligen är det väl inte så jättekonstigt att jag är efter med tanke på att jag fick reda på att jag kommit in för endast en vecka sedan, då de flesta andra vetat i alla fall några veckor mer. Men det känns ändå konstigt.

På tal om ingenting blev jag tvingad (lite halvt... av restaurangchefen) att klippa av mina fina naglar idag. Det låter aslöjligt, men jag hade sparat så länge (?) och nu hade de börjat bli precis som jag vill ha dem, starka också. Okej... Jag skäms lite över mig själv nu. Sen när bryr jag mig om sånt på riktigt? Nej men... mina fingerspetsar saknar naglarna som brukade sitta där i alla fall. Så är det bara. Naglar är faktiskt rätt bra att ha (ett försök till att försvara min ytlighet). Öhm...

Näej, god natt.
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0