Skolgrejer

Nu så! Nu har jag börjat fixa och trixa lite.
Har suttit och sökt efter all kurslitteratur jag behöver, och räknat ut att det kommer bli jävligt dyrt hur jag än gör.
Om jag nu inte lyckas låna böckerna nånstans ifrån. Ska kolla i skolbiblioteket imorn och se om jag hittar böckerna där.
Och så har jag beställt hem en blankett för studiestöd och så...
Fick lön från fotojobbet idag, mer än jag trott så det är ju bra. Men jag kommer inte ha så mycket kvar sen i alla fall. Måste betala tillbaka syrran fyrahundra kronor, betala min boendekostnad till mamma, köpa SL-kort och ja, antagligen massa böcker också. Ännu en fattig månad... Det ser vi fram emot. Verkligen. 

Skoldagen idag var trevlig faktiskt, vi var på föreläsningar om intervjuteknik och hur man skriver bra rubriker, ingresser och notiser, och lite sånt. Pratade med folk idag också. :P Haha. Nej men, de verkar schyssta, de flesta i klassen. Det visade sig att en av killarna bor på samma ställe som jag så vi tog sällskap hem. Trevligt trevligt. 
Imorgon börjar jag inte förrän ett (asnajs) då vi har intervjuövning med video... Ingen som riktigt vet vad vi ska göra, men det låter ju rätt så kul i alla fall.  Bara två timmar i skolan och sen direkt till jobbet.

Inte så mycket mer än skola och jobb som händer just nu, så jag har inte så mycket roligt att skriva om eller visa. Har ingen riktig vilja att komma på roliga saker att blogga om heller, så det får vara.
Nu ska jag... sitta vid datorn ett tag och sen gå ut med hunden.

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0