Trollsländan som ville stanna

Nala kommer numera alltid (ja, typ minst en gångom dagen...) in med en ny trollslända som hon fångat.
Vi tycker synd om de stackars liven och släpper ut dem igen, med några mindre skador.
Men idag när hon kom in med en var den så vacker att jag inte kunde motstå att fota den lite, nu när den ändå var inne hos oss.
Det slutade med att trollsländan inte ville flyga ut genom fönstret igen, utan bara sitta kvar på mitt finger. (Jag har en konstig förmåga att få nästan vilket djur som helst att tycka om mig...)
Nu har jag gett upp försöken till att få den att flyga ut och har låtit den sätta sig på mina torkade blommor vid spegeln.







Bilderna ovan är tagna med min Samsung digitalkamera. Pallade inte gå igenom alla jag tog med systemkameran, så det kanske kommer fler bilder nån annan dag.

Nu ska jag kolla om den sitter kvar på mina blommor...
<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0