År 2009

Lista

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Väldigt många saker. Det här har nog varit mitt mest händelserika år någonsin.

2. Höll du några av dina nyårslöften? Hade inga...

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, ingen vän.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, inte det heller. Skönt nog.

5. Vilka länder besökte du?
Jag tror att jag bara varit i Sverige i år... Deppigt värre. ;P 

6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010?
Inte vad jag kommer på riktigt... Kanske dock.

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 
Många speciella datum, men inte så många jag riktigt kommer ihåg i huvudet... 11 juni dock, för då tog jag studenten! :)

8. Vad var din största framgång 2009?
 Hmm... Kanske att jag kom in på Journalistik och Multimedia. Det är rätt svårt att komma in på den linjen så. :P 

9. Största misstaget?
Dunno. Sånt är tråkigt att tänka på!

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jag har varit extremt mycket förkyld det här året, särskilt senaste tiden.

11. Bästa köpet?
Ojoj... ingen aning.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
Antagligen kläder. Eller godis. Eller mat.

13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, mycket. :)

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009?
Jag är sämst på att svara på de här frågorna... Men jag vet inte riktigt än. Antagligen är det väl i alla fall alla de nya albumen från mina favoriter, t.ex. Artwork av The Used och Brand New Eyes av Paramore. Andra band som jag nog kommer associera med år 2009 är Kings of Leon, Metro Station, Bullet for My Valentine och antagligen en hel del mer. Men då associerar jag till speciella perioder av året och inte ett helt år.

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Både och kan man väl säga. Men överlag har jag nog varit gladare, bara för att det har hänt så mycket nytt och roligt. Men det har funnits tider då jag också mått sämre än jag kanske nånsin mått innan. Som sagt, mycket har hänt, både extremt roliga saker och extremt jobbiga saker. Men jag är väldigt nöjd med hur året har varit och hur mycket jag har åstadkommit och hur mycket jag har utvecklats som person.

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Rest och bara upplevt saker. I och för sig har jag gjort väldigt mycket, men jag kunde ha gjort mer!

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Det vet jag faktiskt inte...

18. Hur tillbringar du julen?
Hemma med familjen :)

19. Blev du kär i år?
Ja. För kär för mitt eget bästa antagligen.

20. Favoritprogram på TV?
Många... som vanligt. Men One Tree Hill och Gossip Girl är väl favoriter, på tv. Sen har jag hittat en enorm kärlek till How I Met Your Mother, men det kollar jag mest på på datorn.

21. Bästa boken du läste i år?
Jag har nog läst väldigt lite i år... Men det måste väl vara Kajsa Ingemarssons senaste, eller ja, den jag läste i somras... Tror att det var Lyckans hjul eller nåt. Men hennes böcker är alltid favoriter.  

22. Största musikaliska upptäckten?
Hmm... Inte så många upptäckter i år, men några jag "upptäckte" som jag börjat lyssna på mycket är väl Bullet for My Valentine.

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år?
Jag kan inte komma ihåg just nu. Hjärnsläpp. Jag tänker bara på vad jag fick föra året typ...

25. Något du önskade dig men inte fick?
Guitar Hero. Haha. Har jag önskat mig jättelänge men eftersom jag alltid önskat mig nät annat mer så har det inte blivit nåt med det... :P 

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Firade hemma med familjen och sen sov jag hos JD.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Många saker antagligen, men jag är nöjd med hur det blev i alla fall.

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009?
Lika blandad som vanligt, kanske lite mer utvidgad. Jag tänker inte så jäkla mycket på sånt dock...

29. Vad fick dig att må bra?
Väldigt mycket, nya vänner, stärkta relationer med gamla vänner och massa annat!

30. Vilken kändis var du mest sugen på?
Hmm... har faktiskt inte varit så sugen på nån speciell kändis i år. Haha. Dock finns det väl många fina...

31. Vem saknade du?
Olikka människor vid olika tillfällen. Mest en person vid många tillfällen...

32. De bästa nya människorna du träffade?
Så många! Framförallt mina nya klasskamrater tror jag. ^^

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0