Omotiverad

Igår kunde jag inte somna.
Jag vet inte riktigt varför, men det var bara en massa tankar som flög runt i huvudet.
Vissa tankar vet jag inte riktigt vad jag ska göra av, och då flyger de runt där.
Jag tänker och tänker på vad jag ska göra med vissa saker och kommer aldrig riktigt fram till någonting nytt.

Jag kunde inte somna, och låg och kollade på avsnitt efter avsnitt av How I Met Your Mother på datorn innan jag tillslut bestämde mig för att jag faktiskt var tvungen att försöka sova. Klockan fyra inatt.
Så jag var trött när jag var tvungen att vakna och gå ut med hunden imorse.

Jag vet inte riktigt varför, men just nu är jag inne i en fas utan motivation för nånting i princip.
I alla fall för sånt som spelar roll. Sånt jag borde och måste göra.
Jag är omotiverad till att åka på rättegång mitt på morgonen för att skriva ett referat, och därför skjuter jag på det. Tror jag tar det på fredag, för jag kommer knappast vakna i tid till det imorn.
Jag är omotiverad till att starta radiokursen på måndag, när jag fick reda på att jag kunnat gå den som började nu i måndags, trots att läraren sa att det var alldeles för fullt för att jag skulle få plats. Nu måste jag gå med bara folk jag inte känner.
Jag är omotiverad till att söka praktikplats, fortfarande. Bara för att jag är omotiverad till allt och inte orkar sitta och ringa runt massa för att få nåt.
Jag är omotiverad, helt enkelt.

Jag känner att jag egentligen behöver tid till att gå in i mig själv lite, bara ta det lugnt och tänka, kanske inte vara på topphumör hela tiden. Men det känns så jobbigt att inte må bra, så därför låter jag mig inte göra sånt jag egentligen borde och lever istället i förnekelse. För det har jag blivit bra på och då känns det okej.
Men man borde nog inte ändå.

Jag vet inte.
Jag är inte deppig just nu faktiskt, men ja... jag vet inte.
Det här blev ett långt inlägg. Bara massa tankar som behöver vädras men som inte behöver uppmärksammas, jag lovar.
Nu ska jag gå ut med hunden och sen kolla How I Met Your Mother innan jag somnar. Förhoppningsvis i relativt god tid inatt.

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0