Out tonight

Yo yo yiggity yo, jag är vaken!
Okej... Jag har varit vaken ett tag. Väldigt länge faktiskt.
Men nu är jag redo för äventyr igen, har suttit i myskläder hela dagen.
Och gissa vad jag har gjort?
Det kan ni inte gissa, för jag tror att det är väldigt otippat här i bloggen i alla fall.

Jag har suttit och försökt lära mig spela elgitarr.
När jag var liten spelade jag i band i några år, i skolan. Då spelade jag bas. Men jag har alltid velat kunna spela gitarr, och sjunga då... Okej, jag vill kunna allt egentligen.
Men i alla fall har jag tränat på Smells Like Teen Spirit typ hela dagen, och nu vet jag HUR man spelar, men har inte riktigt fått upp tekniken helt än. Den bättrar sig dock, fingerfärdigheten. Det är ju sjukt svårt, särskilt att alltid ha fingrarna rätt på strängarna för olika ackord, men man lär sig efter ett tag. 
Hoppas jag får tid till att spela mer nu i framtiden, så länge vi har den hyrda elgitarren hemma, för i så fall kan jag ju bli grym. I mina drömmar i alla fall. 



Ja, har lagt ner gitarren nu, för mina fingrar är ömma och jag ska göra mig i ordning för kvällen. Har väl kommit ungefär halvvägs. 
Det ska bli askul! Ska möta upp en gammal vän, en tjej som gick i min klass i gymnasiet men som bytte till en annan klass andra året. Har inte träffat henne sen min student i somras så det ska bli kul att träffa henne. Vi ska se ett band. Basisten gick i min klass i gymnasiet också, och antagligen kommer en annan kille från den klassen vara där också. Vore kul att se hur det är med dem nu, och dessutom är bandet väldigt bra. Gillar deras musik. 
Så... jag ska tagga till lite, fixa mig, och sedan dra lite efter elva. 

<3  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0