Typ dålig dag

Idag var jag duktig.
Jag vaknade kvart i sju och kom till Flempan vid åtta, då jag skulle köpa böcker innan jag gick på rättegång.
Bokhandeln var stängd och öppnade inte förrän halv tio. Jaha...

Gick till Södertörns Tingsrätt för att gå på rättegång.
Läraren hade sagt: "Alla förhandlingar börjar klockan nio, så var där en halvtimme innan". Ingen rättegång började då, istället började allt efter klockan ett. Awesome tänkte jag sarkastiskt och åkte min entimmes-resa hem igen.

Jag följde med mamma och såg på lillebrors luciatåg. Det lyste upp min morgon. Jag bara satt och log för att de var så enormt duktiga. Bästa luciauppspelet jag sett, mina egna inräknade...
Efter det åkte jag hem med mamma igen, och åt mat. Och insåg att jag varken skulle hinna eller orka åka till Flempan till ett för nån jävla rättegång, så jag tog ett litet nap och sen åkte jag tillbaka igen för att köpa böckerna i alla fall. När jag väl var där hittade jag bara ena. Tydligen var den andra helt slut och de fick inte in nya förrän nästa vecka (uppgiften om böckerna ska in på måndag klockan nio på morgonen). Awesome tänkte jag igen och åkte hem med ena boken i väskan. 

Så efter två turer på två timmar vardera har jag ändå inte fått mycket gjort. Känns underbart. Verkligen. 

Nu har jag läst några sidor i boken och ätit god jävla mat.
Har en skål med godis och Idol-final som väntar på mig nu så jag ska bara chilla nu ett tag. 
Vill hinna spela gitarr sen också. Man måste ju träna när man kan! 

Nej, bajs på den här dagen. Lite i alla fall. 
Ha en trevlig fredag! Min blir onormalt lugn... 

<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0