För att jag är korkad

Okej.
Jag har ställt alarmet på min mobil på 07.00, vilket betyder att jag tänkt gå upp halv åtta (snoozar alltid en halvtimme...) och ändå har jag inte gått och lagt mig.
Jag ska jobba imorgon.
Jag kommer somna i fritösen, om jag nu lyckas komma så långt imorgon...

Jag är trött. Och jag ryser, för det är lite kallt. Alla långa hår på mina armar står rakt ut i ett försök att säga till mig att gå och lägga mig i en varm säng och sova.
Jag lyssnar dock inte värst mycket på kroppshår.

Snabb matematik säger mig att jag antagligen kommer sova sex och en halv timme inatt.
Men matte är inte en styrka hos mig längre, vilket jag också fick klart för mig idag när jag och resturangchefen på BK skulle räkna ut hur många bakterier en bakterie hunnit bli på fyra timmar,
om den delades i två efter tio minuter, och sedan efter tio minuter till delades de två i två osv, osv...  Det första jag slår in på miniräknaren han lägger framför mig är: 1/2. Seriöst, hur korkad får man bli? Och jag hade MVG i matte i nian. Sedan gick betyget successivt nedåt, så att jag i ettan på gymnasiet hade VG och nu i tvåan och trean hade G. Duktigt.

Nej... borde man sova eller?
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0