Linas pizzamackor

Igår fotade jag som sagt typ allting...
Så när jag skulle göra pizzamackor till mig, mamma och lillasyster tänkte jag att ni kunde få mitt recept... eller vad man nu ska kalla det. Jag vet inte om andra personer gör på samma sätt, men jag kom i alla fall på det själv, så jag får kalla det mitt recept. :D

Du behöver:
¤ Vitt Formbröd (om du vill vara nyttig får du självklart vara det och ta nåt fullkornsgrejs istället)
¤ Tomatpuré
¤ Ost
¤ Eventuella andra pålägg

Här är min pizzamackeguide:


Först lägger ni ut bröden på en plåt (så många ni vill ha...)


Sedan tar ni fram tomatpurén...


...Och ringlar den över bröden...


...Så att de ser ut ungefär såhär.


Sedan tar ni en smörkniv och smetar ut tomatpurén över bröden (och försök inte fota samtidigt. Det gick inte så bra då)...


...Så att de ser ut som ovan.


Så lägger ni på eventuella pålägg...


...Och sedan osten...


...Så att det ser ut såhär.


Och så in i ugnen på ungefär 225 grader, i ca tio minuter eller så (men sitt gärna brevid och håll lite koll, så de inte bränns...).


Och när de är klara ser de ut ungefär såhär! (och de fyra mackorna som är borta försvann inte i ugnen, de hungriga familjemedlemmarna kom och roffade åt sig dem innan jag hann fota klart...)

Det är jätteenkelt och jättegott! :D
(och ja, jag var tvungen att demonstrera exakt varje lilla steg i processen... vem vet, ni kanske är korkade?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0