...

Åh, allt är så konstigt just nu.
Typ alldeles underbart och hemskt på samma gång.
Men jag försöker fokusera på de bra sakerna.

Det slår mig lite titt som tätt att jag faktiskt tar studenten om lite mer än en vecka. Att jag ska sluta gymnasiet, lämna klassen som jag träffat så ofta under tre års tid. Att den tiden redan är över känns så konstigt.
Allting är så ovisst nu också. Kommer jag komma in på journalistik och multimedia-utbildningen? Kommer jag jobba ett år innan jag fortsätter plugga? Kommer jag flytta hemifrån?
Jag går och funderar på allt sånt rätt mycket... Hur framtiden kommer se ut. På nåt sätt känns det som att det här är brytpunkten, att det är nu jag måste ha funderat ut vad jag vill göra med resten av mitt liv. Innan har jag ju ändrat mig så snabbt, alla idéer och framtidsplaner har varit flyktiga. Så hur vet jag om jag valt rätt nu?

Jag vill ha valt rätt i tid, så att jag kan börja leva mitt liv som jag verkligen vill så snabbt som möjligt, och verkligen uppfylla mina drömmar, göra allt jag vill göra.
Men man kan ju inte göra allt heller.

Jag tänker en hel del... Och det kan ju vara både bra och dåligt.
Men just nu skulle jag vilja bara sluta tänka ett tag och bara ha kul. Dåligt tillfälle att inte vilja tänka, när man måste.

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0