Idag är det Onsdag

Idag är det onsdag, och jag har inte gjort mycket. Men ändå har dagen varit väldigt lång.
Vaknade vid typ sju, och åkte med lillebror till skolan, även om jag själv inte skulle börja förrän tjugo i två.
Satt och lät två tunnelbanor åka förbi mig i hammarbyhöjden, så jag skulle slippa sitta och vänta utanför ICA i en halvtimme för att köpa mjölk. Logiken i mitt val av att sitta och frysa där i en halvtimme istället kan jag inte riktigt förklara...
Köpte mjölk precis när de öppnade, gick hem, la mig i sängen med kläderna på och dog lite.
Av någon anledning tycker jag att det är så extremt skönt att ligga påklädd under täcket, och somna.

När jag vaknade igen gjorde jag mig i ordning och åkte till skolan för mitt betygssamtal i projektarbete.
Ingen jävel där. Bara läraren och jag.
Så vi satt i fyrtio minuter, om inte mer, och diskuterade mitt betyg.
Jag blev arg för att jag skulle få VG och inte MVG. Det låter jävligt korkat, eftersom VG är ett bra betyg, men jag hade räknat med MVG, och förtjänade det, och alla hennes förklaringar för varför det inte räckte till var inte nog. Dessutom lyckades jag kika på vad de andra hade fått för betyg (man måste ju om pappret bara ligger där helt öppet...) och tyckte att jag ändå måste gjort lika bra eller bättre ifrån mig än de som fått MVG, men tydligen inte.
Så fort jag gick ut genom skoldörren satte jag på aggressiv musik och gick med bestämda steg, det känns alltid lite bättre då. Och så sms:ade jag med J. Då kändes det ännu lite bättre.
 
Väl hemma igen låg jag i sängen ett tag, kollade på tv. Sen gick kvällen vidare med att hänga tvätt, diska och gå ut med hunden. Och så lite mer tv.
Morgonen jag vaknade på, och att jag var i skolan känns mer som igår än idag. Min tidsuppfattning är lite konstig just nu.
Snart ska jag väl gå och lägga mig antar jag... Är rätt trött, men ändå inte.

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0