Igår

Märkte att jag inte skrivit ett enda inlägg igår, vilket egentligen inte är så konstigt med tanke på att jag flängde runt som en galning från typ åtta till sju.
Nu kommer i alla fall en rätt utförlig beskrivning av min dag, vare sig ni vill det eller inte!


Det började med att jag vaknade vid åtta för att hinna göra mig i ordning för första arbetsintervjun.
Jag gick ut med vovvsingen, gjorde mig i ordning, och stack hemifrån vid tio.
 
Åkte ända ut till Kista, som ligger långt bort åt helvete, virrade runt lite där även om jag kollat upp vägen i förväg, och var glad över min duktiga planering där jag gav mig själv typ tjugo minuter att hitta stället.
Kom dit en kvart för tidigt och satt och väntade... Intervjun gick på tio minuter, och sen var jag iväg igen.

Eftersom jag planerat att bli klar där vid tolv och sen blev klar kvart över elva bestämde jag mig för att åka hem emellan, slippa slösa pengar på mat.
Så jag åkte hem, och åt mat, och började lösa en sudoku innan jag var tvungen att åka igen.
Gick hemifrån vid två.

Åkte till slussen, satt och väntade på en buss i tjugo minuter, åkte ut till Gärdet.
Var framme tio i tre, hittade stället snabbt eftersom det låg precis vid busstationen.
Fyllde i några papper och sen var det gruppintervju.

Tog typ en timme, men det kändes väldigt seriöst och det verkade som ett rätt bra jobb. Och det kändes som att jag var en av de som pratade mest och svarade på flest frågor och så... Duktig flicka.
Sen hade vi tio-minuters enskilda intervjuer, där jag fick reda på att hon som intervjuade bodde på samma ställe som jag (vilket förklarar varför jag tyckte att jag kände igen henne sen innan), sen fick jag gå.

Satt och väntade på bussen i typ en halvtimme, bara för att bussar tydligen inte alls tycker om mig och vägrar komma i tid när jag är där. 
Åkte in till stan, köpte slingor, åkte hem igen. 
På tunnelbanan kommer även hon som höll intervjun på, men jag låtsas inte se henne och jag tror att hon gör detsamma. Båda var nog för trötta för att vara trevliga mot varandra hela vägen hem. 

Så fort jag kommer hem typ la jag mig i sängen, åt onyttigheter och låg där resten av kvällen.
Sen blev jag jättetrött och kände mig dålig, och gick och la mig. 

Så, om det andra jobbet jag var på intervju för kommer de ringa inom en vecka, och för det första vet jag inte riktigt... vill inte riktigt ha det jobbet ändå, sämre villkor och så. 
Ja... det var min gårdag alltså. 

<3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0