Överkompensation och ovisshet

Jaha, det här var ju en skitdag.
Kanske på grund av att vi lyckades få så bra väder igår och hade så jävla kul, så var det tvungen att jämnas ut med en dag med massa jobbiga saker.

För det första har jag ju varit deppig hela dagen. Det enda jag har gjort har varit att kolla på gamla OC-avsnitt och annat sånt framför datorn från nio-tio till typ sex-sju, så har jag gått igenom lite bilder från igår och laddat upp, pratat med lite folk om hur jobbigt det känns att inte gå i samma skola som dem längre. Sen kollade vi på Benjamin Buttons här hemma. Inte alls lika bra som jag trodde att den skulle vara, faktiskt.
 
Och tillbaka till eländet då: Jag har inget jobb i sommar längre, för att det gick alldelers för dåligt för hela företaget att de var tvungna att stängas ner hela verksamheten förutom i Tyresö, där jag inte jobbar. Så nu måste jag söka massa jobb igen, och vara jävligt sent ute med det bara för att jag trodde att jag redan hade ett jobb...
 Dessutom blev en av våra cyklar stulna idag. Mamma hade den till jobbet, så hade den stått utanför lokalen och sen när mamma kom dit fanns bara ett avknipsat lås kvar.

Elände, elände, och ännu mera elände.
Och jag hatar att inte veta någonting. Det gör mig lite halvt deprimerad. Att inte veta om jag ens får nåt jobb i sommar, om jag kommer ha någon inkomst överhuvudtaget, om jag kommer kunna göra någonting roligt...

Nej usch. Imorgon ska jag nog arbeta lite på ett projekt i alla fall... Har med jobbsökandet att göra. Skulle vara så jävla perfekt. Mystisk jag är va? Om jag berättade vad det handlade om skulle det inte funka lika bra.
Och nu ska jag väl sova snart. Jag förstår egentligen inte hur jag kunde vakna imorse vid nio och vara pigg när jag hade varit uppe sen sju morgonen innan och hållit igång hela dagen ända till fyra på natten. Fem timmars sömn är inte mycket vid såna tillfällen.
Men jag är fortfarande inte särskilt trött, även om jag borde vara det.
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0