Snabba ryck

Tjoo.
När skrevs det sist?
Idag har i alla fall en hel del hänt.

Vaknade rätt tidigt, gick ut med hunden och sedan vaknade resterande familj.
Vi cyklade ner till en sjö som ligger rätt nära men ändå en bit bort, och där solade vi på bryggan och badade i vattnet. Årets andra dopp för mig (Första doppet tog jag ju mitt i natten i en utomhuspool, efter studentskivan). Kallt var det. Usch, det är så hemskt, förr var det alltid jag som stannade längst i vattnet, bara simmade omkring när alla andra satt och darrade efter sina fem-minuters-dopp, och nu kan jag inte ens stanna i vattnet i några minuter utan att frysa.

Vi kunde inte stanna så länge, för jag skulle nämligen på ännu en arbetsintervju, klockan fyra.
Cyklade hem, duschade, gjorde mig i ordning och stack ut till Årsta.
Väl där virrade jag omkring ett tag, men som vanligt har jag lagt lite extra tid till att gå vilse. Kom dit i tid och intervjun gick bra.
Så redan imorgon ska jag jobba som butiksdemonstratör i en affär i Huddinge.
Snabba ryck var det här...
Det är nämligen så att någon sjukanmält sig försent och de behövde någon där imorgon, och då skickade de in mig på en gång.
Det känns aningen läskigt, att bara gå in utan någon erfarenhet, utan förutbildning och bara lite påläst om produkterna... Jag har inte ens hunnit ringa affären och säga att det är jag som kommer (vilket man ska göra egentligen typ tre dagar innan). Så ja, förhoppningsvis går det bra.
Känns skönt att ha ett jobb i alla fall. Men jag är ju timanställd, så jobbar bara när jag behövs... Bättre än ingenting i alla fall!

Så när jag kom hem studerade jag produkterna och papprena jag fick, och sen cyklade jag och lillasyster ner till solariumet här och solade lite. Dock fick jag typ ingen färg alls... Haha.
Och nu ska jag väl läsa på lite mer så jag känner mig förberedd, gå ut med hunden och sen sova.
Kanske borde ta en dusch också? Jag duschar hela tiden. Orkar inte. :P

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0