Min hemska morgon

Ja, min morgon var hemsk.

Det började såklart med att jag vaknade, aldrig trevligt... Särskilt inte när det är klockan sju på morgonen.
Jag gjorde mig i ordning och var på väg till skolan, halvvägs där får jag sms från skolan där det står att vi inte har nån lektion för att läraren skulle vara hemma och vabba (men det var lite skumt, för vi skulle ha vikarie idag). I alla fall trodde jag på smset och var på väg hemåt igen,
smsade med A och en annan i klassen om eländet samtidigt, väldigt stressande att få femtiotusen sms samtidigt, som man måste svara på och sen hitta de man inte svarat på...

Kommer fram till min tunnelbanestation igen och ska precis gå hem när jag får ett till sms från skolan.
Här förklarar de att det andra smset var felaktigt och att vi visst har vår lektion.

Så självklart åker jag mot skolan igen.

Men, när jag sedan kommer till Gullmarsplan står det att min tvärbana inte ska gå förrän om 20 minuter (!) och jag är redan sen, så jag bestämmer mig för att gå.
Rätt jobbig väg tycker jag, och inte vad jag hade velat göra mitt på morgonen.

Och sen när jag väl är framme i skolan är inte vikarien där, hon sitter på den försenade tvärbanan, så jag kunde inte göra speciellt mycket på typ en timme...

Väldigt trevlig morgon jag hade ja...
Ja, lyckades hinna med rätt mycket på lektionen i alla fall, men dålig som jag är fotade jag inga av mina två assemblage.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0