Fördomar

Jag såg nyss ett avsnitt av The Tyra Banks Show där de pratade om olika raser och folk som skämdes över vilken ras de tillhörde, folk som blev annorlunda behandlade för att de tillhör en viss ras, och fördomar om raser i allmänhet.

Det är så hemskt tycker jag, att man fortfarande dömer ut folk och tror att de är på ett visst sätt endast grundat på deras etnicitet. 
Jag har alltid varit emot grupperingar och fördomar om vissa "grupper". 
För visst, det kan väl vara så att en viss ras oftast beter sig lite lika, har samma värderingar och så, men absolut inte alla, och man kan verkligen inte gruppera in folk efter vilket land de kommer ifrån. 
Alla ser olika ut och alla har olika sätt att tänka på. 

Det handlar om INDIVIDUALITET. Vi är alla olika, och man kan inte döma ut en människa eller tro sig veta hur de är som person bara för att man vet vilket land de kommer ifrån, det funkar bara inte.
Jag skulle önska att alla bara kunde lägga ifrån sig sina fördomar om olika raser och bara strunta i vilket land de kommer ifrån.
Om man vill veta hur en person är får man helt enkelt lära känna dem, inte döma ut dem i förväg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0