Igår var inte min dag

Nej, igår var verkligen inte min dag.
Så fort jag kom hem från skolan började eländet.

Som ni redan vet (om ni läst föregående inlägg) så förstördes skärmen på min laptop helt totalt till att börja med, och nu går inte den datorn att använda för det.
Och sen, efter det, när jag ändå hade vant mig vid tanken och tillochmed kunde skoja om det, pratade jag i telefon med en person och blev irriterad. Men brydde mig fortfarande inte speciellt mycket.
Sen när jag sitter vid den här datorn (allas dator) i vardagsrummet, och laddar upp bilder från kameran och lite annat, kommer mamma hem och är påväg att öppna köksdörren, vilket hon inte får, för då kommer Nala kunna springa ut igen, så jag blir stressad och ska snabbt upp ur stolen för att fånga Nala, och då drar jag med mig sladden som går från kameran till datorn, och då ramlar såklart kameran ner i golvet.
Så, kameralinsen gick söder, det sprack helt.
Då brast det bara för mig. Jag hade byggt upp en massa irritation innan och sen händer det här också, allt på en gång.
Jag bara börjar storböla och typ hyperventilerar, sitter på mitt golv och bara gråter.
Så gick jag och la mig och lät tårarna spruta tills det inte fanns nåt mer kvar.  

Imorse vaknade jag tidigt, och åkte med lillebror till skolan för att hjälpa mamma. Själv är jag ledig idag.
Nu är det i alla fall bättre, för som den fotografen jag är fick jag massor av idéer av den där trasiga linsen. 
Så jag har nu tagit loss glasskärvorna, som visade sig vara bara den yttre linsen, så man kan fortfarande fota som vanligt nu. Men i alla fall lekte jag lite med olika glasbitar och annat, så ni får se lite bilder snart.

Ja, man får väl göra det bästa av situationen helt enkelt.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0