Jag sitter och skriver

Hej hopp!
Har inte bloggat nåt idag märkte jag.
Har inte känt för det riktigt, och varit upptagen, mer eller mindre hela dagen. 
Var inne i stan ett tag idag för att kolla runt lite och kolla på en fotoutställning av fototreorna i skolan. Min lärare hade tipsat om att vi skulle gå dit och titta och jag hade inget särskilt för mig så jag gjorde det. Det fanns många fina bilder. 

Sen åkte jag hem igen, färgade håret, hade hoppats på en stor förändring, köpte typ lite ljusare brun färg, som det stod på förpackningen att den skulle täcka mörkbrunt till brunsvart hår, men ja, mitt hår är fortfarande mer eller mindre svart... Färgades ju i utväxten, men inte så mycket mer. Tråkigt... 
Hur fan ska man göra egentligen, om man har svartfärgat hår och vill ljusa upp det och inte har tillräckligt mycket pengar för att avfärga och greja hos frisör? Finns det någon hårfärg i affären som faktiskt täcker svart hår? Om någon vet nåt kan ni ju höra av er. 

Sen har jag tagit det lugnt, kollat OTH, GG, Lite Wipeout och Söndagsparty. Och så har jag varit ute med hunden. 
Och nu, som rubriken visar på, sitter jag och skriver. 
Och nej, jag menar inte sitter och skriver på det här inlägget, utan jag sitter och skriver på en... ja, vad ska man kalla det? En bok blir det väl förhoppningsvis, men just nu är den bara runt sex A4 lång. Man har ju liksom aldrig tid att sitta länge och skriva. Om jag fick och kunde skulle jag kunna sitta i flera dagar och bara skriva, skriva, skriva... Men det kan jag ju inte, med skolarbeten och andra saker som måste göras. Och sen är det ju inte särskilt roligt att bara sitta och skriva heller. 

Men ja, jag kommer nånvart i alla fall, och jag hoppas verkligen att jag fortsätter skriva på den här, för det är en så pass bra berättelse att jag tror att andra skulle kunna läsa den och tycka väldigt mycket om den. Haha, lite självgod nu...
Men ja. Jag gillar att skriva och enligt många, och mig själv är jag bra på det. Så det så. 
Ska fortsätta skriva tills jag nästan somnar, och sen ska jag sova. 

<3   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0