Måndag

Imorse vaknade jag försent. Men hann ändå, som vanligt.
Hade bild och form och hade ingenting att göra i princip hela lektionen bara för att jag väntade på färg som inte ville torka. Så det var aningen segt...
Sen hade jag religion och höll på att somna till filmen vi kollat på i tre lektioner. Klara nu äntligen. Typ Jesus sista frestelse eller nåt. Skitdålig och jättetråkig. De enda gångerna jag skrattade var när kobror med kvinnoröster och lejon med mansröster och eldar med djävulsröster visade sig och skulle prata med Jesus. Inte bra asså. Väldigt illa. Haha.

I alla fall tog lektionen slut och jag åkte hem och var utelåst, som sagt.
Sen när jag kom in i lägenheten spelade jag Rayman Raving Rabbids med brorsan tills handlederna värkte och sen var det matdags. Momsmat, mätt blev jag, men lite bullar på det i alla fall.
Asså, om det finns godsaker här hemma äter jag upp dem på en gång, alla är arga på mig för att allt gott försvinner när jag är hemma. Jag fattar inte varför jag inte är tjock, det är ett jävla mysterium det där...

Annars har jag suttit och stått och haft det där ljudet i bakgrunden medan jag läst upp min dikt om och om igen för mig själv, för att höra hur det låter och se om jag kan den helt utantill och om det kommer funka med takten.
Det jobbiga med om jag väljer att ha med ljudet är att jag inte får tappa bort mig, för då förstör jag allting, hela rytmen med det. Då går det inte att ta sig tillbaka.
Så jag måste träna in det så att det verkligen sitter.

Och nu ska jag... typ ta en dusch snart kanske. Skulle vara skönt.
Fast vill visa en låt till av The Used, en fin en. Får se om den går att hitta på Youtube. :)

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0