Musik, min vän, hur skulle jag klara mig utan dig?

Ibland när jag visar folk min tatuering och de frågar: "Håller du på mycket med musik?" eller liknande, och jag svarar: "Nej, jag bara älskar det, och det är en stor del av mitt liv." tror jag att de kanske tycker att jag är lite konstig som har en tatuering för det. Men det är verkligen så, det är en så jävla stor del av mitt liv, och jag skulle inte klara mig utan det.



Jag skulle mycket hellre bli blind än döv om jag var tvungen att välja, för livet skulle ju vara så himla tråkigt utan musik.
Allt blir mycket enklare och mycket bättre med musik.
Jag blir inte galen när jag måste vänta på tunnelbanan i en halvtimme vissa helgnätter just för att jag har min älskade musik i öronen, långa resor går mycket snabbare, och all tid jag måste fördriva kan jag fördriva med att lyssna på musik. Bara stänga ute allt annat och lyssna. Underbart.

Så, för mig är min tatuering inte alls konstig bara för att jag inte själv håller på med musik som vissa andra, dock skulle det vara jävligt kul att göra det. Det har bara inte blivit så helt enkelt. De flesta av mina vänner har haft och har annan musiksmak än mig, och då blir ju inte musiken en lika stor del av livet förutom i hörlurarna.

Jag spelade ju i band när jag var yngre... Spelade bas, och sjöng lite. Askul.
Men jag vet inte om jag skulle vara så bra på det nu, om jag ens var duktig då. Jag var ju liten, så man vet inte om folk sa att man var bra bara för att man var söt som spelade bas. Haha.
Sjunga kan jag väl någorlunda bra när jag vill, men det går inte riktigt att sjunga bra inför folk... En liten spärr jag har liksom, för om jag "försöker" sjunga bra inför folk och det inte är så bra som jag tror att det är så blir det ju jobbigt... Så då gör jag till rösten istället, till det sämre. Eller sjunger så tyst att det bara låter som jag mumlar.
Låter kanske konstigt, men ja...

I vilket fall som helst älskar jag musik. Jag älskar känslan av att hitta ett nytt band som jag tycker om, och lyssna igenom allt de gjort. Jag kommer nog aldrig sluta älska musik heller, även om musiksmaken kanske förändras lite när man blir äldre, men jag skulle aldrig kunna sluta lyssna på musik helt. Jag blir typ förbluffad när folk säger att de inte tycker om musik, det är helt galet i mina öron.

Här är en rätt najs låt:




<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0