Skriver och lyssnar på musik

Hej hopp!
Jag sitter just nu vid datorn och skriver på min berättelse (bok). är nu på sida åtta. Men om man tänker att det ska bli en bok kan man ju tänka i mer pocketform, och då kan man väl räkna åtta A4 som typ sexton sidor i boken, kanske mer. Så jag har kommit en bit...

Utdrag:

"why do you like me?" I asked him.

"I just do."

"But why?"

"Because."

"a real reason."

"you're you."

"I'm me?"

"Yeah, you're you."

"That's why you like me?"

"Obviously."

"But what makes me... me?"

"Why are you asking all these questions all of a sudden? Aren't you happy?"

"Well yeah, but... I wanna know why."

"why you're happy?"

"Yes."

"You're with me."

"I know... but... why am I with you?"

"Cause I love you, and you love me... right?"

"Yeah, I guess. It just feels like..."

"Like what?"

"Like somehow it's not real."

"That's how it feels when you're with the one you love."

"Maybe..."

Tänker inte avslöja handlingen. Inte än i alla fall. Jag tycker i alla fall väldigt mycket om den, och jag gillar att skriva den... Så jag ska fortsätta, NU! :D

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0