Lets just say it's been a rough weekend

Efter tre dagars frånvaro (tydligen) är jag tillbaka.
Ja, helgen har varit hård.

Det började med i fredags.
Jag visste inte riktigt vad som skulle hända, vilket inte är så konstigt numera. Satt hemma och kollade på Idol och gjorde mig i ordning om vartannat, och nångång vid tio stack jag till Anchor för att möta upp JD och två av hans kompisar. Pinsamt om något var dock att jag inte kom in först.

"Du har inte åldern inne för det här stället" sa den sura vakten till mig efter att han kollat leget och sett att jag var nitton och inte tjugo.
"Men, jag har folk som väntar på mig därinne..."
"Då får de vänta länge."
Ringde JD och sa att jag inte kom in, och en av hans kompisar kom ut först.
"Men snälla, kan inte min flickvän få komma in?" sa han.
"Nej, hon är nitton. Det är tjugo här."
Han gick in igen. JD's andra kompis kom ut, tillsammans med sin polare, ägaren av Anchor.
Efter lite tisslande och tasslande säger vakten med ett leende: "Varsågod och kom in."

Så satt vi där ett tag, drack lite och snackade lite, slogs lite och kittlades lite, bara för att det är roligt. Sen drog vi vidare till Harry B James där ännu fler av JD's kompisar befann sig. Där drack, snackade, slogs och kittlades vi lite mer och sen drog jag och JD hem till honom och sov. Jag låg kvar i sängen till klockan fem på eftermiddagen igår... Öhm. Ja. Trött var jag väl, antar jag...
Sen åkte jag hem, åt mat och gjorde mig i ordning för kvällen.

Mötte först upp A på söder och tog en öl på Bar 122, sen gick vi vidare till Medusa och tog några billiga lakritsshots och lite annat gott, och sen åkte jag in till T-centralen för att möta upp två av killarna i klassen och en av killarnas tjejkompis. Tillsammans åkte vi ut till Vallentuna, som låg långt bort åt helvete. Vi var där vid halv elva.
En annan av killarna i klassen hade födelsedagsfest i en lokal mitt ute i skogen. Massa folk, men de flesta satt och var tråkiga. Vi kom mitt i massa lekar, och jag var med i en ölhävartävling som jag förlorade hårt. Jag skyller på att det var för mycket skum i mitt glas...

Efter ett tag kom vi till insikt om att sista Roslagsbanan skulle gå klockan tolv, alltså om typ en kvart. Så vi var tvungna att springa som fan, och hann precis.
Åkte in till stan och åt på Max, och sen åkte jag hem till JD och sov, inmosad mot väggen och med kramp i benet.
Låg kvar där till ett och sen stack jag hem.

Idag har storasyster varit på besök och vi har haft det trevligt här hemma allihopa, och nu ska jag snart ta en dusch. Har varken duschat eller bytt kläder sedan i fredags... Öhm... Ja. Inte sådär jättefräscht.
Så en dusch är behövligt.

Som sagt. Det har varit en hård helg.
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0