Lina, gubbhostan och monsterögat

Anledningen till att jag inte skrivit på ett tag är för att jag förvandlats till ett monster och suttit isolerad i en cell hela dagen.
Nej, men ungefär...
Förutom det där med cellen, jag har bara varit hemma, men det där med monstret är i alla fall nästan sant.

Det är nämligen så att trots min hosta (som egentligen inte bara var partyhosta, jag ljög för att inte verka olydig. Dumt, jag vet...) stack jag ut igår, och satt på en bar på söder ett tag, sen spenderade jag några timmar i A's lägenhet med lite trevligt folk.
Hade tänkt sova hos henne men bestämde mig för att åka hem vid fyra i alla fall, för jag kände inte riktigt för att sova i en miniliten soffa när jag var sjuk. 

Kom hem vid halv fem imorse och gick och la mig, och när jag vaknade vid elva var mitt ena öga helt ihopklibbat. Asäckligt. Fattar inte varför det blivit så men det var det i alla fall, och nu är det bara helt rött. Det andra ögat ser helt friskt ut så jag ser lite knäpp ut om något. 
Ja, och gubbhostan har inte precis blivit bättre. 

Det hade varit vettigt att ligga hemma ett par dagar nu, men det kan jag inte göra eftersom en ny uppgift presenteras imorn och vi ska hålla på med den hela veckan. Hoppas verkligen att man inte behöver några muntliga källor till den här artikeln, för då kommer jag väl hosta mig igenom intervjun... 
Nej fy fan. Livet är härligt ibland vet ni. 

Aja... nu ska jag svälja bitterheten och chilla lite mer vid datorn innan jag måste ut med hunden i blötan!
<3 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0