Okej, NU är jag trött!

Idag var en stressig dag. Men också en väldigt rolig och lärorik sådan.
Jag har en känsla av att detta blir ett långt inlägg, vi får väl se!
 
Igår lyckades jag inte gå och lägga mig förrän halv tre, och precis när jag trodde att jag höll på att somna ringde klockan, och jag skulle gå upp. Halv sex, asjobbigt.
Gjorde alla morgonsysslor och kom till skolan vid halv nio.

Klockan nio började dagens bravader. Det var sjukt roligt faktiskt.
Vi hade ungefär som ett rollspel. Det fanns fyra aktörer där som byggt upp ett scenario om att Sverige låg i krig. De/vi samarbetade med NATO i ett krig mellan Vitryssland och Lettland, och vi tog in lettiska flyktingar till Sverige och skickade ut svenska soldater i kriget. Vi var indelade i grupper med olika tidningar, min grupp hade DalaDemokraten, och agerade redaktion. Vi skulle skriva ett antal artiklar, ett löp, en etta och en ledare och delade upp arbetet mellan oss. Jag och en annan tjej valde att skriva om tre soldater som blivit dödade i kriget, och det blev vår etta och också löpet.

Det blev sjukt stressigt för oss, för vi fick inte den viktigaste informationen förrän en trekvart innan deadline och då var vi tvungna att skriva klart artikeln skitsnabbt. Vi hann i alla fall...
Efter inlämningen redovisade vi vårt arbete och sen var vi klara.
Vi höll på mellan nio och fyra allt som allt.

Även om det var galet stressigt och svårt så var det faktiskt väldigt kul. En av de roligaste uppgifterna vi haft hittills. Man fick liksom känna på lite mer hur det är på riktigt när man är journalist.

Kom hem för ungefär en timme sen och nu när jag satt mig i sängen känner jag hur trött jag faktiskt är.
Det är ju ett mirakel att jag hållit mig vaken hela dagen... Nu käns det som att jag kan somna i vilken sekund som helst.
Men men, ska glo på tv ett tag och bara ta det lugnt.
Är ju ledig imorn så det är ju skönt, men kommer antagligen somna rätt tidigt i alla fall.

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0