Vissa hundägare borde inte vara hundägare

Var till veterinären med min fina vovve idag. 
Om jag kanske inte skrivit det innan har han blivit biten av en pitbull, för en vecka sen.
Jag trodde då inte att det var så farligt, för det såg inte alls hemskt ut, men nu hade det blivit värre och det gjorde ont, så vi gick till djursjukhuset akut ikväll. 
Han var hur duktig som helst och satt relativt stilla även när veterinären rakade bort pälsen vid såret, som täcker nästan hela nacken. Sen blev han tvättad och fick en spruta antibiotika, och vi fick med oss ett recept på antibiotikatabletter hem. Besöket gick på närmare ett och tre, och antibiotikan kommer antagligen kosta några hundra. 
Nu måste jag tvätta såret och skrubba i badkar två gånger om dagen i ungefär tre dagar, sen fortsätta tvätta tills det blir bättre och ge honom antibiotikan två gånger om dagen i tio dagar. Och springa fram och tillbaka mellan lägenheterna hela tiden för att han inte kan bo här nu och bor hos styvpappa tills det blir bättre. 
Det känns inte sådär super faktiskt. 
Och allt på grund av korkade hundägare. 
   
Man ska inte skaffa hund om man inte kan ta hand om den, i alla fall inte en pitbull, som har lättare för att bli aggressiv. 
Och om man nu är så dum och skaffar sig en pitbull när man är okunnig kan man väl i alla fall se till att inte ha den lös, nånsin, när man vet att den har aggressiva tendenser. 
Vissa hundägare säger jag bara...
Man borde bli utvärderad för att få skaffa hund. Särskilt såna raser som är svåra att ta hand om. 
"Nej, du är tyvärr för korkad för att få köpa en pitbull, men du kan få köpa ett snällt litet marsvin istället."
Nåt sånt liksom...
   
Känns i alla fall bra att vi gick dit och kan börja rehabilitera honom nu, och att det inte blev värre än såhär. 
Men det suger att min snälla, söta vovve ska behöva lida så jävla mycket när han aldrig gjort någon någonting illa. Det är alltid någonting som går snett med honom. 
Blev så upprörd igår när jag såg hur han led att jag började gråta. 
Hoppas det här inte blir en för lång och smärtsam process nu bara.
<3 

Kommentarer
Postat av: Karin

Det var tråkigt att höra att Pelle blivit biten :(

Pitbull hundens ägare borde stå för veterinärkostn. och medicin!

2009-11-08 @ 15:28:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0