Det här går ju inte!

Nu har jag försökt som en galning.
Försökt lista ut vad i helvete jag ska göra med mitt liv. 
Men det GÅR inte. 
Det enda jag kommer fram till är att jag vill för mycket för mitt eget bästa,
och att alla de sakerna jag vill göra kommer jag inte hinna med på den tiden jag har satt ut för mig själv. 
 
Då är frågan:
Borde man skippa hela tidsaspekten helt och hållet och bara leva?
Kan jag verkligen göra så?
Det är ju jag liksom. 
Jag är inte sån.
Jag har planer. 
Men tydligen är mina planer korkade och ouppnåeliga. 
Eller, inte för att någon har sagt det precis så... Men, ja.
  
Det kanske är som mamma säger,
att man måste komma bort från vardagen för att komma på vad man vill. 
För att kunna tänka. 
Resa någonstans, 
bara kunna rensa tankarna ett tag. 
Och visst skulle jag kunna resa, 
det skulle vara riktigt kul. 
Problemet är bara att jag varken har några pengar eller någon att resa med,
för alla är ju upptagna med sina egna liv.
  
Jag håller på att bli galen. 
   
Nu är jag tillbaka på ruta ett igen, ungefär.
Läste massa om att få sin bok publicerad, tips och så,
och då blev jag inspirerad igen. 
Jag vill ju så gärna bara kunna sitta hela dagarna långa och skriva på min bok, 
men man kan ju inte göra det om man inte är stenrik. 
Dock kanske man kan börja jobba, och skriva på fritiden... 
   
Å andra sidan börjar jag känna att jag är för ung för sånt här,
att planera för framtiden. 
Jag måste ju leva också!
Som om att jobba och utbilda sig inte vore att leva... 
Det är det ju, självklart. 
Viktiga delar av livet.
Men...
 
Helvete vad jag inte vet någonting. 
 
...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0