Har jag bestämt mig?

Jag tror att jag vet nu.
Hur det ska bli med allt.
Jag tror...
Att jag inte ska fortsätta plugga Journalistik och Multimedia.
Det känns inte helt rätt.
Det känns inte som att det är det här jag vill med mitt liv.
Jag trodde att det skulle vara annorlunda,
att jag äntligen skulle kunna få utlopp för mitt kreativa skrivande och mitt fotograferande, samtidigt.
Men jag tror inte längre att det är så det kommer bli.
"Ni ska verkligen vilja det här." säger de. "Ni ska verkligen vilja, för ni KOMMER vara tvungna att skriva små artiklar i fjuttiga tidningar, och ni KOMMER vara tvungna att kämpa och skriva saker ni inte är intresserade av, och ni KOMMER INTE tjäna särskilt mycket pengar."
Så om jag då inte verkligen vill just det här, varför kämpa?
Varför inte starta om på nytt, med någonting annat?

Jag hittade fristående kurser i kreativt skrivande. På Södertörn också.
De kanske jag går istället.
Om jag inte tar lite tid att göra annat. Ett halvår eller ett år kanske... Resa, jobba?
Men jag ska nog inte gå kvar. 
 
Det känns väl rätt bra att ha kommit till insikt.
Men det som känns riktigt jobbigt är vad jag måste lämna...
Finns så många underbara människor i klassen som jag vill lära känna bättre.
Och om jag slutar, kommer det bli svårare, för de lär känna varandra och jag går inte kvar.
Usch...
Men sen kan man väl tycka att det var bra också.
Jag har ju ändå träffat de här människorna, och har fortfarande en chans att lära känna dem bättre.
Man får väl hoppas det i alla fall.

Så... efter den här tentan kanske det får vara slut.
Nej, nu orkar jag inte tänka mer för tillfället.
Ska äta mat, de ropar på mig inifrån köket.
Får tänka mer sen istället.

<3

Kommentarer
Postat av: malin

<3

2009-10-13 @ 22:54:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0