Jag vill inte gråta

Jag vill inte vara ledsen. 
Jag vill inte komma till insikt om 
allt som är fel. 
Jag vill kunna sitta här 
och låtsas
att allt är som det ska vara.
Att allt är underbart härligt.
Jag vill
att jag ska kunna skratta hela tiden. 
Jag vill inte vara ledsen.
Jag vill vara glad. 
Men när jag sitter ensam för länge 
går det inte riktigt att låtsas längre. 
 
Jag vill kunna bortse ifrån de jobbiga sakerna. 
Bara låta dem vara där,
under ytan
och inte synas. 
Jag vill inte se dem. 
Hellre blundar jag. 
 
Men av någon anledning ville alla känslor komma ut nu. 
Och egentligen vill jag inte ha dem här ute. 
Jag försöker allt jag kan att stänga in dem igen, 
men det går inte. 
Fy fan vad jag hatar det här. 
Jag hatar att vara ledsen.
Jag vill inte vara ledsen.
Jag vill vara glad. 
Kan jag inte bara få vara det då?
   
...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0