Det här med rubriksättning

Asså, varför ska det vara så galet svårt att sätta bra rubriker?
Jag har alltid trott att det var en av mina starka sidor, och det kanske det är när det gäller berättelser och så, men när det gäller notiser är det inte så jävla lätt!
Man måste liksom fånga läsaren från första början, få dem att verkligen vilja läsa den där lilla plutt-texten nere i hörnet av en tidning. 
Man får inte ljuga, förvränga sanningen, skriva för tråkigt, använda alldeles för känsloladdade ord, m.m. Och ändå ska man få till en perfekt rubrik. 
Det är jävligt mycket svårare än man tror... 
Nu har jag i alla fall skrivit klart referatet, och tror att det blev betydligt mycket bättre än det förra. Har typ fem rubriker att välja mellan, två stycken som jag faktiskt tycker om. 
Ja... när man fått lite kommentarer på dem ska jag nog kunna välja i alla fall.
Så måste jag ju skriva ner lite frågor till min kamratintervju också. 
Det är tufft att gå i skolan. 
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0