Fokus

Vad som kanske är lätt att räkna ut är att det inte blivit någon vidare uppdatering här i bloggen idag på grund av att jag har pluggat hela jävla dagen. 
Åkte till skolan vid åtta, var där nio, hade lektion till tolv, åkte hem, satte mig i sängen med en bok och läste ut den (tvåhundra sidor I might add), sen gick jag ut med hunden. Så fort jag kom in igen satte jag mig i sängen och tog fram nästa bok, tvåhundra sidor den med, fast den blev inte lika lusläst, efter ett tag insåg jag att det var lönlöst att ens försöka hinna läsa hela, så jag letade upp det jag trodde var viktigast och antecknade. 
   
Nu har jag slutat plugga ett tag. Läst igenom anteckningar lite bara, och vet inte hur mycket jag egentligen kan och hur mycket jag kan nu men som kommer vara borta när jag väl sitter och ska skriva tentan imorn. 
Jag dör. 
Och så är det ju den där jävla språktentan också, som de var tvungna att lägga på precis samma dag. Vet inte om jag kan allt där heller. 
   
Så svårt att försöka fokusera på massa saker samtidigt, och ändå vara tvungen att fokusera på en sak i taget utan att låta någonting annat komma i vägen eller störa ens tänkande. 
Hur gör folk egentligen?
Jag känner att jag är lite hyper just nu. 
Har försökt hålla mig vaken jättelänge (med cola, choklad och annat gott till min hjälp) och nu är jag jättepigg bara för det. Men kan inte riktigt fokusera på det jag ska längre. Asbra. Eller inte. 
Nej... nu ska jag nästan försöka fokusera igen. Snart. 
<3
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0