Konfrontation

De där sandkornen alltså. 
Några av dem, 
de som jag hoppades mest på att de skulle förvandlas till guldkorn, 
de är nog på väg att göra det.
Det visar sig att jag nog haft lite fel ändå. 
Och det hade jag nog inte fått reda på helt och hållet om jag inte hade konfronterat dem. 
I och för sig har jag inte fått reda på det helt och hållet än heller,
men jag är på god väg. 
 
Det är bra att jag har blivit bättre på att konfrontera människor. 
Det var jag inte förut.
Jag var en liten mes som bara hoppades att alla skulle tycka om mig,
och ville inte veta av om de inte gjorde det. 
Inga bråk eller upprördheter fick uppstå.
 
Det är bättre att kunna prata med sina vänner,
även om det känns jobbigt. 
Sen om man slipper de där upprördheterna i alla fall är det ju bara bra. 
 
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0