Nu?

Jag ska sova snart.
Bara...

Varför kommer all inspiration nu?
Nu när den har ingenstans att ta vägen.
Ingen tid att fylla.
Det är rätt dumt.
Men ändå underbart att vara inspirerad igen.
"Dikten" i förra inlägget skrev jag bara sådär. 
Öppnade ett nytt inlägg och tänkte: 
Jag vill skriva något på engelska nu.
Så gjorde jag det. 

Imorgon är det Journalistfest.
Jag tror att jag går.
Jag vill gå.
Men jag vet inte säkert än.
Jag har inga pengar,
och ingen tid. Egentligen.
Men det kan ju bli kul och då vill man inte vara den som inte var där.
Jag går nog.
En stund i alla fall.
Även om det blir lite komplicerat.

Men nu går jag någon annanstans.
Till sängen.
God natt!
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0