Spontan? Jag? Va?

Okej...
En lite allmän (fast ändå inte alls) fråga:
Sen när är jag spontan?

Seriöst.
Jag är inte spontan.
Eller, jag har inte varit det i största delen av mitt liv i alla fall.
Men nu ser jag spår av spontanitet hos mig själv,
på vitt skilda sätt.

Det måste ju ha någonting med personutveckling att göra...
Det är i alla fall vad jag antar.
För när jag var yngre var jag en liten mes som mest gjorde vad andra ville,
gav lätt vika för att andra skulle få sina viljor igenom.
Det var under gymnasiet som jag började få bort den där delen av osäkerhet,
och började göra mer som jag själv ville.

Nu tänker jag och känner efter vad jag vill,
och gör det jag känner är rätt för mig. 

Jag började tänka på det här idag, 
fundera lite över hur det kommer sig. 
Då kom jag fram till att det antagligen var för att jag blivit mycket säkrare i mig själv. 
Jag tycker att det verkade som ett rimligt svar på min fråga.

Så än en gång har jag lyckats svara på min egen fråga direkt efter att jag ställt den. 
Jag är bra på sånt, 
tydligen.  

<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0