Djupare rubrik får man leta efter

Sitter här och snurrar på håret (eller va?) och försöker komma på någonting vettigt att skriva.
Dagen har väl varit... bra? Glömde nästan vilken dag det var. Men nu kom jag på det igen. 
Det är måndag.
Nej nu ljög jag. För nu är det ju Tisdag. Tekniskt sett...
I alla fall.
Jag kommer kalla det som numera är igår för idag, eftersom jag inte gått och lagt mig och vaknat till en ny dag än. 
Öh ja.
"Idag" fick jag sovmorgon. Underbart skönt. Mamma gick till och med ut med hunden åt mig. Ännu mer underbart skönt.
Började ett. Köpte halstabletter och cola och byggde stock på bänken i föreläsningssalen. Så jag stod ut. Någorlunda. Men inte var det kul idag inte...
Jag lyssnade knappt, satt och ritade i mitt block istället. Asså, jag måste ju få utlopp för min kreativitet på nåt sätt, nu när jag inte går Konst & Design längre. Annars kommer allt som jag har i närheten av min hand och en penna bli helt nerklottrat.
Efter en tre timmar lång föreläsning om något jag redan läst om och alltså inte lyssnade på fick vi gå. Jag åkte hem.
Under hela kvällen har jag varit tvungen att lyssna på radio och titta på tv. Nyheter. Sånt som jag aldrig gör annars. Hur tänker man när man pluggar till journalist och aldrig läser tidningar eller kollar på nyhetssändningar på tv? Jag vet inte.
Jag känner mig djup just nu. Jag kan ha fel...
Jag känner mig också översocial och glad. Vilket känns bra, men som kanske inte gynnar alla. Haha.
Jag känner även ett starkt behov av att säga upp mig NU. Dock vet jag inte om det är en spur of the moment-grej eller om jag verkligen vill sluta jobba. Men dum som jag är kan jag inte sluta tänka på hur najs det är att få billig skräpmat flera gånger i veckan... Som om det skulle vara någonting som skulle få mig att jobba kvar? Det kan väl inte vara ett rimligt argument? Nej.

Det här inlägget avslutas nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0