En sjuk katt?

Det var så hemskt när vi kom hem idag, jag och lillasyster. För när hon tog upp Simba skrek han till och morrade och höll på. Vi märkte att han hade jätteont vid bröstet, och förstod inte varför. Sen tog vi tempen på honom och upptäckte att han typ hade feber också. Så låg han på golvet och typ krampade lite såg det ut som. Asläskigt, för vi fattar ju inte vad som hänt. Jag mår så dåligt av att se djur lida också, för de kan ju inte berätta vad som är fel eller vad som har hänt. Det kan ju vara vad som helst liksom...

Vi har i alla fall ringt till djursjukhuset nu några gånger och de tycker att vi ska vänta tills imorn och åka in med honom då om han fortfarande mår dåligt, eftersom det kostar galet mycket pengar att ta in honom på undersökning akut på natten. Tvåtusensjuhundra kronor är jävligt dyrt. Och om de skulle behöva behandla honom på nåt sätt skulle det komma upp i typ sju eller åttatusen. Helt galet. Så om man råkar få problem med husdjuren på natten ska man behöva betala hur mycket pengar som helst. Och försäkringen täcker det inte ens. Det är ju fan sjukt. Visst att det är obekväma arbetstider för de som jobbar, men ändå...

Simba verkade må bättre efter ett tag i alla fall så jag hoppas att det inte är nåt allvarligt. Men man vet ju aldrig. Jag blir bara så rädd när nåt händer djuren... Mår så dåligt. Men allt ordnar sig nog. Våra fina gullegrisar är kämpar allihopa!

<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0