Helgen

Okej. Nu har det väl varit lite väl mycket tråkigheter med sjukor hit och dit ( i två inlägg...) så tänkte skriva lite om min helg istället. Den har ju faktiskt varit väldigt bra. Det jobbiga kom ju inte förrän ikväll.

Det började i fredags, då det var hemmafest hos en kille i klassen.
Många klasskompisar var där, och ett flertal av dem som man inte träffat på länge, så det var kul! Vi skrev fina dikter tillsammans (HAHA), snackade och hade musik-quiz och grejer. Det var väldigt trevligt. Tills man var tvungen att komma hem.

Festen var långt bort åt helvete för mig, som jag kanske nämnt tidigare, en station innan där skolan ligger. Och det är LÅNGT BORT. Blev lite trött på slutet och halvsov i soffan med öppna ögon den sista halvtimmen. Sen tog vi en nattbuss in till Gullmars och bytte där. Som tur var fick vi inte vänta så länge. Jag åkte med en annan tjej som gick av några stationer innan mig. Skönt att slippa åka hem helt själv hela vägen i alla fall. 

Igår, lördags, vaknade jag rätt tidigt (eftersom jag var tvungen) och pallrade mig till jobbet trots att jag egentligen inte riktigt orkade göra nånting. Dock gick det rätt snabbt att jobba, är ju korta pass, så det är lugnt. 

Efter jobbet åkte jag hem och tog det väldigt lugnt och åt pizza och bara CHILLADE i flera timmar innan jag skulle ut igen. Var inte så pepp alls när jag gick, men eftersom det var så länge sen jag träffade K så ville jag inte baila bara för att jag var lite trött. Så jag stack ut, och mötte upp K och hennes pojkvän inne i stan. Vi gick till Harry B James först och satte oss och drack och snackade lite. Men eftersom vi var där så tidigt var det rätt segt, så vi fortsatte till Rocks, där det tyvärr var ännu segare. 

Vi stannade på Rocks i kanske en halvtimme, högst en timme, sen drog vi tillbaka till Harry B där det var betydligt mycket mer drag. Lite korkat att vi gick från början, eftersom vi då fick betala dubbelt inträde och inte fick plats med jackorna i garderoben när vi kom tillbaka till Harry... Men men. Lite korkad får man vara ibland.

Men resan mellan Rocks och Harry B var i alla fall asbra. Haha, vi fick för oss att sjunga Lejonkungen-låtar tillsammans, så vi gick runt och sjöng: "Mitt i djungeln, den stora djungeln, där sover lejonen..." o.s.v. ashögt på tunnelbanan. Roligast var när två andra tjejer stämde in i vår sång också. Älskar sköna människor!

Vi hade extremt kul när vi kom tillbaka till Harry också. satt och sjöng med i låtar, hittade lite sköna människor som vi hängde med, gick upp på scenen och dansade, headbangade och sjöng lite till. Jag träffade även på några från min gamla gymnasieklass. Lite kul sådär.
När Harry snart skulle stänga drog vi innan det blev en massiv kö, och så gick vi skilda vägar och jag åkte hem och sov.

Idag hade jag tänkt vakna halv elva. Men vaknade tolv. Skulle in till stan med lillasyster och hitta jackan som hon skulle köpt i fredags men som vi aldrig kunde köpa eftersom allt sket sig. Och efter det skulle vi hem till storasyster för att fira hennes födelsedag.
Så jag smällde i mig lite hallonpaj med vanlijsås och ett glas cola till frukost (extremt nyttigt) och efter att jag gjort mig någorlunda fräsch bar det av in mot stan. Vi hittade jackan och gick runt ett tag till, åt lunch på Burger King (Var aslänge sen. Kom att tänka på när jag jobbade där i somras...) och sen drog vi hem till bigsis and boyfriend. Hennes närmsta vänner var där, som vi känt sen vi var små, och vi hade väldigt trevligt med fika och Buzz-spelande. 

När alla andra gått stannade jag kvar några timmar till med storasyster och hennes pojkvän, och vi spelade lite mer Buzz, sen mötte jag upp lillasyster (som var tvungen att gå tidigare för hon skulle på en annan födelsedagsgrej) och vi åkte hem. 

Sen har det varit lite halvt kaos sen dess, med Simba och så. Men nu är det lugnt igen och jag ska sova snart. 
Måste ju till skolan imorn. Har föreläsning från tio till tolv, sen ska jag nog bara hem och ta det lugnt. Försöka bli frisk innan jag blir helt sjuk. Hade tänkt träna imorn men J mådde inte bra idag och nu mår ju inte jag heller bra, så det skippar vi nog. 

Nä nu måste jag fan sova. Men helgen har varit väldigt trevlig i alla fall. Tills ikväll då som sagt... 
Sleep tight!
<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0