När "flickan som lekte med elden" blev komedi

Ikväll har vi tittat på Flickan som lekte med elden. Den var kul. Den kanske inte hade varit lika rolig om vi inte gjort det mesta till ett stort skämt, men det är en annan femma. Och den var ju bra egentligen. Det var bara vissa saker som gjorde att man såg det komiska i det hela. Som actionscenerna med Paolo Roberto. De var jävla kul. Faktiskt på riktigt, extremt komiska scener. Kunde inte låta bli att skratta, trots att det låg ett stort allvar i det hela egentligen... Var det väl meningen att det skulle göra i alla fall.
Nä. Paolo är ingen vidare skådis, kan man väl säga. Inte enligt mig i alla fall. 

Sen att min lillasyster lyckades göra en komediscen av när gubben satt och pratade genom att hänvisa till Bamsesagorna vi lyssat på på Youtube, det var typ det underbaraste någonsin.
Det lät väl ungefär såhär efter att vi spunnit vidare på Lisbeth Salander goes Skalman och Bamse ett tag:

"Så sprang Lisbeth och kastade ett mjölkpaket! Och pappa FLÖG UT genom fönstret, och blåste in i elden, och brann upp. "Jag har en inbyggd kompass" sa Lisbeth. "Neger" sa farmor. Så ställde sig Lisbeth på en tunna, och förvandlades till en VULKANGRILLAD KORV! "Jag har en inbyggd kompass" sa Lisbeth, och gick in och stekte köttbullar."

Ibland är min lillasyster humorn själv. I egen hög person. Och jag är hennes humor-side-kick. 
 
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0